Monday, September 6, 2010

Tersepit antara dua...

Tersepit antara dua... Itulah ungkapan yg dpt menggambarkn apa yg aku alami skrg ni. Kesulitan dlm membuat pilihan yg tepat telah meletakkn aku dlm situasi yg tidak brp disukai oleh aku sndiri. Aku igtkn keputusan yg pnah aku buat tu adalah yg trbaik. Rupanya aku silap, n skrg ni skali lg aku kene amik keputusan yg trbaik drp dua pilihan yg aku ade skrg ni. Huh.. bunyi mcm masalah nk pilih awek je haha.

Xde la, bkn masalah pilih awek pon. Ni masalah psl pengangkutan aku kt La Spezia ni. Dh melibatkn kewangan la plak huhu. Citenye mcm ni, Oto Melara sepatutnye menyediakn pengangkutan utk aku n kwn aku ni ke kilang mereka. Jd, masa minggu pertama aku kt sini.. mmg tiap2 ari ade driver yg dtg amik n antar pulang kami berdua. Siap naik kete Mercedes baru lg tu, sempat la brlagak jd org kaya jap haha. Tp, bile dh masuk minggu kedua.. Oto Melara bg kete plak kt kitorg. Nk di jdkn cite, kitorg igtkn duit minyak pon diorg bg skali. Yela, mengikut prjanjian asal.. kos pengangkutan dr umh ke kilang adalah d tanggung oleh Oto Melara. Tp, bile diorg dh bg kete ni.. diorg anggap dh lps la tanggungjwb diorg. So, diorg ckp.. minyak isi sendiri. Adeh, bleh lari bajet camni. Minyak lak mahal kt sini ni huhu. Bile kitorg repot kt bos kitorg, bos kitorg ckp.. "mane bleh camtu, mintak driver blk la".

Kitorg ni plak mcm dh segan lak nk mintak tukar kete free tu dgn mintak driver blk. Lg pon, dh byk sgt kot staff Oto Melara tu melayan kerenah kami berdua. Ade je demand mende2. Bkn demand pon, cume tuntut hak. Tp, dh mcm byk kali sgt dh. Segan la plak. So, pilihan yg ade skrg ni samada kitorg beranikn diri jgk.. mintak khidmat driver blk. Ataupon terus je guna kete tu dgn duit minyak d tanggung diri sendiri n xleh claim huhu. Kalu nk mintak driver pon, bkn nye on d spot bleh dpt. Kene booking sbulan in advance kot. So, xde beza sgt la. Nk demand lebih2 pon, kitorg ni bkn la customer Oto Melara yg byk menyumbang kpd sumber kewangan diorg. Kitorg ni cume 'partner in crime' utk Oto Melara d Malaysia je. So, kalu diorg x lyn prmintaan kitorg pon... they have nothing to lose.

Yg merunsingkn kepala aku ni plak, ade bende lain lg. Plan aku nk g Rome utk sambut Hari Raya Aidilfitri kt Kedutaan Malaysia... nmpknye trpaksa la d batalkn huhu. Yela, kos ketapi saje dh 130 Euro pegi blk. Kos nk jln2 kt sana lg, minimum kene bwk duit pon maybe 200 Euro. Huh, duit tu kalu wat isi minyak kete lg bgs kot memandangkn duit minyak pon mcm x dpt claim je. Kene jimat2 la pasni. Yela, dgn duit yg x seberapa ade ni la nk gune utk idup kt sini, nk isi minyak lg n nak beli cenderamata wat blk Malaysia lg. So, trpaksa la niat utk sambut raya kt Rome tu di korbankn... uwaaaa.

4 comments:

  1. huhu..saspen gak bace tjuk tuh..ingtkan mslh pe...

    xpe la, deal leklok ngan company tuh..fight hbis-hbisan..hehe

    ReplyDelete
  2. hehe.. saje je nk wat saspen. mnjadi jgk rupenye ahaha

    ReplyDelete
  3. eh abis tu?korang pakai minyak sapot ke o byr sendiri..ala malas la ty tuan..dia pon xpenah cter kat aku.en hasnan pon bila cal dia ty aku sehat ke x pastu aku ty camne kat sana dia ckp besla klu org muda klu cam saya ni da tua xbesla..xde pepe..tu je..

    ReplyDelete
  4. kitorg byr sendiri duit minyak huhu. kitorg dh tny MD, n dia suh mintak duit minyak dgn oto.. n ckp sepatutnye oto yg support seme. tp, oto ckp dia dh bg kete dh. so, kitorg pon xleh nk push lg ler. japgi diorg ckp... dh bg betis nk paha plak.

    akhirnye, aku n en. hasnan pon pakat2 tong la duit minyak. berkorban ler huhu..

    ReplyDelete