Wednesday, September 15, 2010

Rutin

Skrg ni idup aku dh stat membosankn dgn rutin kehidupan yg hampir sama tiap2 ari. Kalu kt Manjung dulu tu, ade jgk la masa2 aku men badminton ke, bola sepak ke. Tp, kt sini... tmpt nk riadah pon aku xtau.

Yang aku tau, pagi2 bgn tdo.. sarapan.. p kilang. Pastu petangnye, balik masak nasi n lauk. Dh mcm2 eksperimentasi makanan dh yg aku buat dgn bahan2 masakan yg agk terbatas. Yela.. mane aku nk cari serai, daun kesom, bunga kantan ke kt sini. Kalu masak tu, trpaksa la gune ape yg ade. Walaupun rempah ratus nk masak tu kurang, aku tetap berselera jgk mkn lps siap msk tu. Perut aku ni.. tolak batu, kayu n besi je yg x mkn hehe. Yg lain, seme bedal asal halal. Takutnye nnti, org igt bile aku blk Malaysia makin kurus... tp, jd makin gemuk plak hehe. Aktiviti aku xde lain melainkan masak2 n makan2 hehe.



Pastu, aktivit yg wajib aku buat tiap2 ari jgk adalah men tenet dpn tv. Aku saje je bukak tv tu. Stakat tgk gmbr je bleh. Kalu tgk cite tu, sepatah haram pon aku x phm. aku paling suke tgk tv tyme kul 5 ptg hingga 7 mlm. Tyme tu ade kartun "Fairly Odd Parent", "Pokemon" n "Mr. Bean". Walaupon aku x phm kartun tu ckp bahasa itali... aku lyn jgk psl aku ni pernah menjawat jawatan 'hantu karton' masa zaman purba kala dulu haha. So, lyn je.

Rutin aku ni walaupon boring, tp... aku tetap rasa boring jgk. Walaupon kwn2 aku ckp "bestnye ko g Italy", tp aku tetap rasa boring gk. Walaupon boring dh boring dgn aku... namun aku tetap jgk rasa boring. Aku boring smpai tahap aku ckp pon mengarut haha. Boring btol!!

2 comments:

  1. men masak2 tiap2 ari, ni mesti terer masak kan nnt..hehe..untungnyer...:)

    ReplyDelete
  2. hehe.. untung ape?? xde2, jgn nk ngade2 ahahaa

    ReplyDelete