Friday, September 10, 2010

Raye??

Setelah selamat aku berbuka pose magrib td, maka masuk la 1 syawal di bumi La Spezia ini walaupon lewat 6 jam dr tanah air ku yg trcinta iaitu Malaysia. Mood aku psl raya thn ni, xde la excited pon. Yela, aku nk excited psl pe. Esok pg2 lg dh nk kene p kelas huhu. Aku igt kn aku ni seorg lelaki yg 'tough', ati kering n xde perasaan. Rupenye aku silap. Sebak jgk rupenye aku td lps solat magrib bile mengenangkn yg aku xdpt beraya di samping keluarga, kwn2 n yg tersayang.

Nasib baik la kt sini aku x dpt dgr laungan takbir raya. Kalu x, mau meraung aku jd nye hehe. Yela, lps solat magrib td... aku takbir raya sorg2 la bg mnyambut kehadiran 1 syawal. Tanpa aku sedari, berkaca jgk mata aku. Nyaris2 nk tumpah air mata ku hehe. Aku cube menafikn perasaan sebak aku dgn memikirkn air mata tu hampir tumpah ke pipi mungkin sbb aku mkn pedas sgt mase berbuke td hehe. Tp, ati x dpt menipu. Mungkin aku dpt menafikn air mata aku dr tumpah ke pipi, tp... perasaan ati aku yg bergelora, hanya aku yg tau. Semoga raya thn ni mengajar aku utk menghargai setiap insan yg berada d samping ku. Bile dh xde org d samping kite, baru la kite sedar betapa penting nye kehadiran mereka di sisi.

Ok, xnk sedih2 la di hari raya ni. Esok aku p kelas mcm bese. Pastu, weekend nnti maybe aku p brjln d sekitar kwsn ni je. Aku jgk brdoa supaya ibuku sihat walafiat kt Malaysia nu. Td aku dpt berita dr adik aku yg menyatakn ibuku dh 2 ari demam. Baru je aku nk video conference dgn ibuku, tetiba lak line tenet kt tmpt aku ni putus. Ish.. potong stim btol la. Semoga demam ibuku itu semakin kebah... amin.

Last skali, aku nk ucap "Selamat Hari Raya Aidilfitri... Maaf Zahir & Batin" kpd seme yg mengenali diriku. Jemput la dtg ke rumah raya nnti hehe...

No comments:

Post a Comment